Co jeść na śniadanie?

Co jeść na śniadanie?

Śniadanie, jako najważniejszy posiłek dnia, dostarcza wartości energetycznej na całą dobę. Powinno składać się przede wszystkim z produktów bogatych w witaminy, sole mineralne i substancje odżywcze. Zaleca się wybieranie wysokobiałkowych artykułów spożywczych, ponieważ przyśpieszają one przemianę materii i na długo zaspokajają głód. Dobrym rozwiązaniem jest spożywanie takich produktów, jak: jajka, twarożek, jogurt naturalny, zbożowe płatki z owocami. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć również warzyw, na śniadanie najlepiej sprawdzi się: pomidor, szczypiorek, ogórek, sałata i natka pietruszki. Najlepiej zrezygnować z białego pieczywa na rzecz pełnoziarnistego. W codziennym trybie życia ważną kwestia jest również pora śniadania – należy spożywać je maksymalnie 30-40 minut od przebudzenia.

Co na drugie śniadanie?

Drugie śniadanie powinno dostarczać organizmowi ok. 10% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Najlepiej, jeśli będzie składać się z produktów bogatych w węglowodany (cukry). Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po: jajka, owoce (w tym również suszone) i produkty mleczne (ser, jogurt, kefir, maślankę). Drugie śniadanie można urozmaicić, dodając do niego kiełki, np. słonecznika czy rzodkiewki. Mają one właściwości regulujące metabolizm. Węglowodany można dostarczyć również poprzez picie soków owocowych, najlepiej świeżo wyciskanych.

Ile kalorii na śniadanie?

Optymalna liczba przyjmowanych kalorii w ciągu dnia uzależniona jest od płci oraz trybu życia. Kobiety, które mają siedzący tryb pracy powinny spożywać ok. 2200 kcal, natomiast mężczyźni – 2300 kcal. Z kolei osoby, które ćwiczą lub pracują fizycznie powinny przyjmować ok. 500 kcal więcej. Śniadanie, jako najważniejszy posiłek dnia, powinno dostarczać organizmowi ok. 25-30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Przekłada się to na ok. 550-650 kcal w przypadku kobiet i ok. 575-675 kcal – u mężczyzn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *